Partidul AUR din România a subminat constant calea europeană a Republicii Moldova, inclusiv prin propaganda făcută printr-o rețea de site-uri obscure care pretind a fi publicații așa-zis independente. Însă, din exces de zel pro-rusesc, pseudo-publicațiile auriste comit uneori gafe monumentale precum cea pe care o vom scoate în relief în acest articol.
Chiar dacă în unele situații și-a mai moderat discursul din rațiuni de oportunism, pentru ca AUR să nu-și piardă apartenența la importantul partid european ECR condus de prim-ministra Italiei Giorgia Meloni, liderul aurist George Simion se folosește de o rețea de site-uri obscure pentru a disemina propaganda pe care evită uneori să o facă în nume propriu în spațiul public.
În cazul de față, după închiderea secțiilor de vot din Republica Moldova, fițuica afiliată AUR - 60m.ro - anunța - nu e clar în baza căror "informații" - că referendumul privind integrarea europeană a celui de-al doilea stat românesc a picat. Astfel, fițuica auristă s-a antepronunțat înainte de finalizarea numărătorii voturilor, parcă dintr-un soi de entuziasm că R. Moldova ar putea rămâne, prin eșecul referendumului, în siajul Rusiei. Însă, spre dezamăgirea auriștilor, referendumul referitor la integrarea europeană a Republicii Moldova a trecut la limită.
Vedeți foto cu știrea publicată de 60m.ro (postarea este disponibilă AICI):
Merită precizat faptul că publicația de investigații Context.ro arăta în luna iunie a acestui an cine se află în spatele unei părți din rețeaua de site-uri propagandistice auriste, din care face parte 60m.ro.
Compania Dgi Multimedia Design SRL deține domeniile a 10 din totalul de 22 de site-uri identificate de Context.ro și care fac propagandă AUR. Firma a fost înființată în luna noiembrie a anului 2019 de Doina Grosu (Facebookul ei poate fi accesat AICI), care, conform Registrului Comerțului, este asociat unic și administrator. Grosu este o cunoștință mai veche a președintelui AUR George Simion. Originară din Republica Moldova, a coordonat pe plan local, în Iași, organizația așa-zis unionistă Acţiunea 2012, înființată de Simion.
În 2020, societatea Dgi Multimedia Design s-a ocupat de campania online a AUR pentru alegerile parlamentare, pentru care a încasat aproximativ 36,5 mii de euro. În 2021, firma a semnat contracte în valoare de peste 47 de mii de euro cu partidul lui Simion pentru "furnizarea de servicii specifice de promovare pentru alegerile locale parțiale, consultanța unui specialist în comunicare publică, promovarea de mesaje ale partidului pe rețelele sociale", potrivit partidului. Anul următor, AUR a mai contractat servicii ale companiei în valoare de aproximativ 23 de mii de euro. Firma a fost responsabilă și de campania partidului pentru alegerile locale și parlamentare din acest an.
Doina Grosu mai deține două companii. Una dintre ele, Mediapres Unirea SRL, a primit la rândul ei bani de la AUR. În 2021, partidul i-a plătit peste 16 mii de euro pentru "administrarea paginii partidului, inclusiv contravaloarea licențelor aferente, licențe lunare pentru produse software utilizate în activitatea curentă, promovarea imaginii partidului în spațiul online", potrivit unui răspuns furnizat de partid pentru Europa Liberă. În 2022, societatea a mai încasat peste 24 de mii de euro de la AUR.
Doina Grosu a activat și ca "jurnalistă", prezentând așa-zise știri publicate de site-ul invocat mai sus, 60m.ro. Domeniul site-ului este unul dintre cele 10 ale firmei Dgi Multimedia Design.
Alte 11 domenii de site-uri aparțin unor persoane fizice ale căror nume sunt protejate de regulile GDPR, însă Misreport a descoperit, anul trecut, că Doina Grosu este autoarea logo-urilor afișate pe șase dintre aceste site-uri. (citiți AICI investigația în integralitate)