Actualitate Internă

Taxele enorme impuse de rusofilul Ivan Ceban. În pofida ieftinirii energiei electrice și a gazului, tarifele triple percepute pentru transportul public din Chișinău NU au scăzut, așa cum se angajase Ceban. Situația afectează sute de mii de chișinăuieni

Taxele enorme impuse de rusofilul Ivan Ceban. În pofida ieftinirii energiei electrice și a gazului, tarifele triple percepute pentru transportul public din Chișinău NU au scăzut, așa cum se angajase Ceban. Situația afectează sute de mii de chișinăuieni

Vara trecută, la 1 iulie 2022, primarul Chișinăului – l-am numit pe rusofilul și românofobul Ion ”Ivan” Ceban, notoriu pentru managementul deficitar – a impus cu de la sine putere noul tarif al transportului public din Chișinău. Orice opoziție s-a dovedit a fi în zadar. 

Mai exact, deși vorbim despre unul dintre cele mai sărace orașe ale Europei, capitală a celei mai sărace țări din Europa, prețul pentru o singură călătorie a fost dublat sau triplat: 6 lei în loc de 2 sau 3 lei (detalii AICI). 

Prin urmare, costul unui abonament lunar a ajuns la 234 lei, 594 lei e costul unui abonament pe trei luni, iar 972 lei e prețul unui abonament pe șase luni. 

În declarațiile sale oficiale, Ion Ceban și-a asumat public, în repetate rânduri, responsabilitatea pentru această majorare bruscă și consistentă (detalii AICI), insistând că noul preț ar fi fost ”justificat” de majorările prețurilor la energia electrică, la combustibil și la alte materii prime. Ba chiar a promis, cu o jumătate de gură, că prețul va fi diminuat dacă și celelalte majorări vor intra într-o altă logică. 

Cu toate acestea, în primăvara și în vara anului în curs, prețul energiei electrice a scăzut considerabil (detalii AICI și AICI), la fel cum a scăzut și prețul gazului (detalii AICI). Ce NU a scăzut? Tariful triplu sau dublu pentru transportul în comun din Chișinău, care iată că rămâne la fel de mare în pofida acestei situații. Ceea ce înseamnă că Ion Ceban (rusofilul travestit în așa-zis ”proeuropean” de serviciile secrete rusești) bagă mâna adânc în buzunarele chișinăuienilor.

Prețul foarte mare pentru călătoriile cu autobuzurile și troleibuzurile este o măsură care afectează zilnic, în mod direct, sute de mii de chișinăuieni. Excepțiile statuate de Ceban – care-i vizează numai pe bătrâni și pe copiii de până în clasa a IV-a – NU soluționează deloc problema.

Ceban i-a exceptat de la plata biletului de transport și pe funcționarii publici, mulți dintre aceștia având salarii lunare de 15.000-20.000 lei, în timp ce chișinăuienii obișnuiți au salarii de 1000-2000 lei. Situația asta e pur și simplu scandaloasă. 

Pe de altă parte, în Chișinău există multe familii cu mai mulți copii trecuți de clasa a IV-a, ceea ce înseamnă că o singură familie e nevoită să cumpere multe abonamente, costurile totale fiind considerabile.

Chișinăuienii ar trebui să-l taxeze usturător, la vot, pe rusofilul și românofobul Ivan Ceban, care vrea un nou mandat de primar. 

"Podul" este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.

Dacă v-a plăcut articolul vă invităm să vă alăturați cu un like comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook Podul.

Acest articol este proprietatea Podul.ro și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a continutului se poate face DOAR cu citarea sursei și cu LINK ACTIV către pagina acestui articol.