Finanțată din banii Uniunii Europene, Autostrada A8 va face legătura între cele două state românești. Noua rută are menirea de a impulsiona dezvoltarea infrastructurii locale a zonei Moldovei și de a o lega de cea a Transilvaniei. Mai mult, aceasta va trece Prutul, făcând conexiunea cu Basarabia noastră.
Contractul ce prevede construcția podului de la Ungheni (parte a proiectului Autostrăzii A8) va fi semnat chiar în luna iunie a acestui an, anunță Deschide.md (detalii AICI), citând declarațiile lui Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor de la București, lansate în urma unei reuniuni, la Ungheni, a responsabililor care se ocupă de etapele acestui demers important.
Cu o lungime de 260 de metri, podul conex va fi construit conform standardelor unei autostrăzi și va reprezenta prima conexiune de acest tip între România și R.Moldova. Durata contractului va fi de 24 de luni, dintre care 6 luni sunt alocate pentru proiectare și 18 luni pentru execuția efectivă. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile în valoare de peste 156 milioane lei românești, fără TVA, prin intermediul Mecanismului pentru Interconectarea Europei CEF, precizează Deschide.md.
De asemenea, Scrioșteanu a precizat că că se ia în calcul și construirea unui singur punct vamal pe teritoriul României, acolo urmând să activeze autoritățile ambelor state.
El a subliniat că podul de la Ungheni este parte a proiectului Autostrăzii A8, incluzând și un punct de trecere a frontierei, interconectând infrastructurile rutiere dintre cele două state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova), scrie ipn.md (detalii AICI).
Podul peste Prut de la Ungheni va fi primul pod cu 4 benzi între România și R.Moldova.