Podul Minciunilor Actualitate Internă Focus

Ménage à trois de propagandă rusă: Platon, Morari și Șor au intensificat campaniile de dezinformare online, pompând și mai mulți bani pentru a disemina intoxicări. Reacția ineficientă a Meta

Ménage à trois de propagandă rusă: Platon, Morari și Șor au intensificat campaniile de dezinformare online, pompând și mai mulți bani pentru a disemina intoxicări. Reacția ineficientă a Meta

Oligarhii fugari Ilan Șor și Veaceslav Platon și-au intensificat campaniile de dezinformare pe platformele online. În perioada 01 – 30 iunie 2024, cei doi au cheltuit circa 55.250 de euro pentru promovarea unor dezinformări pe Facebook, se arată într-un raport independent publicat de comunitatea WatchDog.md.

Potrivit raportului, cei doi au cheltuit cu 24.250 de euro mai mult pentru promovarea dezinformării, comparativ cu perioada 25 aprilie – 24 mai. Autorii menționează că principalii actori maligni care pompează bani în dezinformarea online sunt Ilan Șor și Veaceslav Platon (împreună cu Natalia Morari). Cei doi oligarhi fugari cheltuie lunar mii de euro pentru a semăna panică în rândul societății, cu scopul de deturna parcursul european al Republicii Moldova.

Ștergerea paginilor pionilor principali ai Kremlinului în R. Moldova a dus la înmulțirea unor pagini anonime care sponsorizează dezinformări

În raport se arată că reacția limitată a companiei Meta (care deține Facebook și Instagram) nu a oprit răspândirea dezinformării pe cele două platforme de social media. Blocarea paginilor conservelor rusești Ilan Șor, Marina Tauber, Eugena Guțul și Alexei Lungu nu a livrat niciun rezultat vizibil în combaterea dezinformării. În schimb, a crescut numărul de pagini anonime care, în baza unor sume enorme, sponsorizează dezinformare și împotriva cărora Meta întreprinde acțiuni tardive.

În continuare rămân a active paginile membrilor Partidului „Renaștere”, care, spre deosebire de Ilan Șor sau Eugenia Guțul, promovează deschis de pe paginile lor reclame cu conținut manipulator și care incită la ură. Principalele manipulări promovate de aceștia sunt „Moldova este condusă de străini”, „Moldova nu negociază pe picior de egalitate cu UE”, „Alegerile din toamnă vor fi falsificate” și „Rusia este partenerul strategic al Republicii Moldova”. Scopul principal al acestor campanii sponsorizate este de a semăna panică în societate, de a discredita procesul de integrare europeană a Republicii Moldova și de a spăla imaginea Rusiei, se precizează în raport.

"Podul" este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.

Dacă v-a plăcut articolul vă invităm să vă alăturați cu un like comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook Podul.

Acest articol este proprietatea Podul.ro și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a continutului se poate face DOAR cu citarea sursei și cu LINK ACTIV către pagina acestui articol.