Vorbind despre atitudinea tinerilor din Republica Moldova cu privire la alegerile cruciale din 20 octombrie, expertul Andrei Curăraru le-a atras atenția atât să aibă grijă de unde se informează atunci când utilizează aplicațiile Telegram și TikTok, cât și să conștientizeze că fiecare vot va conta cu adevărat la referendum și prezidențiale. Argumentând de ce va fi important fiecare vot, Curăraru a precizat că forțele pro-ruse au investit resurse semnificative pentru coruperea unui segment considerabil din electorat, iar din acest motiv este necesară o contrapondere din partea cetățenilor care votează din convingere, nu în schimbul unui măruntiș ce le e oferit ca mită electorală.
Afirmațiile au fost făcute de Andrei Curăraru în cadrul unui interviu acordat recent pentru Nord News.
Andrei Curăraru: Realitatea este că sursele de informare, inclusiv printre tineri, nu sunt tocmai cele mai bune. De multe ori vedem narațiuni care sunt promovate pe Telegram sau TikTok. Îi invit să verifice acele informații pe care le văd sau dacă vor să le culeagă de pe TikTok, pot să le ia din surse diferite, fiindcă acolo este un ecosistem de surse pro-ruse, dar mai e și altul care arată, de pildă, viața simplă a cetățenilor din UE. Eu am privit zeci de videouri în care ei merg în magazine și arată care sunt prețurile de exemplu la carne, net mai mici decât la noi. Realitatea este că noi trăim într-o eră a post-adevărului. Nimeni nu mai are încredere în nimic, dar haideți să facem o generalizare: dacă este să comparăm Bulgaria și România din 2007 cu stadiul actual de dezvoltare, dezvoltarea e netă și cred că oricine poate să o observe cu ochiul liber.
Moderatoare: Mulți spun că votul lor nu contează și că indiferent că vorbim despre prezidențiale sau despre referendum, nu decide nimic. Ce răspuns dați privind această chestiune, astfel încât să își schimbe părerea?
Andrei Curăraru: Într-o situație în care avem o campanie atât de obraznică de corupere electorală, eu aș spune una fără precedent, fiecare vot chiar contează, fiindcă dacă ai, de exemplu, 100.000 de oameni care sunt coruptibili, ai nevoie de alți 100.000 de oameni care să voteze nu pentru surse de corupție, ci pentru convingerea lor. Acum fiecare vot dat sincer, dat dintr-o rațiune critică este și mai valoros, având în vedere că vom avea zeci de mii, dacă nu sute de mii de voturi cumpărate.