Pentru a ne convinge că R.Moldova este nu doar un construct ”național” eșuat, ci și un stat eșuat politic, este suficient să ne uităm și la starea actuală a unor obiective strategice moldovenești precum Căile Ferate și trenurile.
Diferența dintre trenurile și infrastructura feroviară ucrainene și trenurile și infrastructura feroviară moldovenești este una uriașă, iar asta, în ciuda faptului că atât R.Moldova, cât și Ucraina sunt state ex-sovietice, iar ultima mai are și graniță comună, o graniță uriașă, cu Rusia agresoare.
Aceste lucruri nu au împiedicat Ucraina, în ciuda conexiunilor voite sau nevoite cu Rusia, să își modernizeze infrastructura și trenurile. Mai mult, nici războiul de ocupație la scară limitată al Rusiei împotriva Ucrainei, din 2014 până în 2021, și nici cel la scară largă, din 2022 și până în prezent, nu au fost în măsură să împiedice statul ucrainean să își dezvolte obiectivele strategice.
În timp ce în R.Moldova, adesea, politicienii pro-europeni preferă să dea vina pe războiul hibrid pentru a-și masca incompetența sau lipsa de inițiativă și chiar de viziune, iată că în Ucraina vecină, nu doar că războiul hibrid nu reprezintă o piedică în dezvoltare, ci nici războiul convențional nu poate stopa asta.
În cazul nostru, este suficient să aruncăm o privire la cum arată și în ce stare este cel mai important tren internațional al R.Moldova. Ne referim la trenul care leagă Chișinăul de București, capitala patriei-mamă. Ca să se înțeleagă mai bine cam unde suntem, ar trebui ca fiecare politician moldovean să călătorească cu această șandrama sovietică măcar o dată în viață. Cei care circulă în mod regulat cu acest tren, adică muritorii de rând, nu mai au niciun dubiu în privința războiului de aproape 4 decenii care se duce, un război al clasei politice moldovenești de toate culorile cu propriii cetățeni și cu imaginea exterioară a statului.
Mai jos, vă vom prezenta cum arată trenurile ucrainene:
Și acum uitați cum arată trenul care leagă R.Moldova de capitala României (fotografia din deschidre, care prezintă acel veceu împuțit, tot în acest tren a fost făcută):